Popis
V publikaci je představen model podniku, který dává do souvislosti kvalitu produktu (včetně spokojenosti zákazníka), kvalitu řízení, výkonnost a konkurenceschopnost podniku. Jednotlivé veličiny (faktory) v modelu byly podrobeny výzkumu a ze statistického hlediska byl zkoumán jejich vzájemný vztah. Zároveň byl zkoumán (paralelně) vztah systému řízení kvality, výkonnosti, systémů nákladů kvality a certifikátů. Ze statistického hlediska se podařilo potvrdit vazbu a vzájemnou souvislost dílčích veličin (faktorů) v modelu. Provedené výzkumy osvětlily množství problémů spojených s kvalitou produktu, spokojenosti zákazníka, výkonnosti podniku i systémy řízení kvality (včetně řízení nákladů spojených s kvalitou a certifikací), řada otázek však zůstala nezodpovězena a vznikla řada otázek dalších. Uvedený model vlivu kvality produktu a systému řízení kvality na výkonnost podniku bude vhodné dále rozšířit, prohloubit a modifikovat. Také bude vhodné posuzovat výkonnost dynamicky, tzn. zkoumat a zvažovat dopad kvality produktu i systému řízení kvality na budoucí výkonnost podniku. Nabízí se přitom tuto budoucí výkonnost posuzovat kvalitativně, tzn. odhadovat (určovat), zda např. poroste, bude stagnovat anebo klesat.