Popis
Předložená monografie usiluje o přínos v oblasti výuky o elektrotechnice a zejména užití didaktických prostředků v podobě elektrotechnických stavebnic ve výuce současné školy, vymezením požadavků, které v souladu s cíli vyučovacího procesu a především s pedagogickou teorií jsou na tomto poli vyžadovány. V práci je shrnuta problematika elektrotechnických stavebnic z pohledu jejich aplikací v oblasti všeobecně pojatého technického vzdělávání, včetně formulace odpovědí na některé praktické problémy příslušné oborové didaktiky, jež jsou s nimi spojené. Součástí monografie jsou prezentovány výsledky v minulosti realizovaných výzkumných šetření.
The goal of this monograph is to contribute to the area of teaching electrical engineering, especially by using electrotechnical kits as didactic training tools in contemporary schools, and to define what is required by this field in view of the goals of the teaching process, especially of the education theory. The study summarizes the issue of electrotechnical kits from the view of their application to the area of general vocational training, and formulates answers to some related practical issues of the relevant subject didactics. The monograph presents the results of past research surveys.