00 Kč

V košíku zatím nic není

Procházet doporučené produkty

Způsoby doručení

  • Zásilkovna Zásilkovna - Výdejní místa 69 Kč
  • GLS GLS - Výdejní místa 69 Kč
  • Česká pošta Česká pošta - Balíkovna79 Kč
  • Zásilkovna Zásilkovna - Doručení domů 99 Kč
  • GLS GLS - Na adresu 99 Kč
  • Česká pošta Česká pošta - Balík do ruky 99 Kč

Czech Sport Migration elektronická kniha

Autor: William Crossan
(0)

This book explores the diverse landscape of sport migration across various sports, examining how cultural significance and the global hierarchy shape migration patterns, networks, and decisions. The Czech Republic boasts a rich sporting heritage…

Celý popis
    270 Kč
    • Ihned ke čtení

    Potřebujete pomoct s výběrem?

    Rádi vám poradíme
    (Po-Pá 9:00-16:00)

    Popis

    This book explores the diverse landscape of sport migration across various sports, examining how cultural significance and the global hierarchy shape migration patterns, networks, and decisions. The Czech Republic boasts a rich sporting heritage that traces back to the Sokol movement and has been significantly influenced by the YMCA. Sport migration continues to increasingly shape the country’s sporting culture today. Focusing on the cultural primary sports of ice hockey and football, the secondary sports of basketball and volleyball, and the developing sport of baseball, this book examines the impacts of migration on athletes, national federations, teams, and fans. Based on over twenty years of ethnographic research, the author employs multiple methodologies to examine this phenomenon of globalization, including the historical, political, economic, and sporting system contexts that influence these multi-directional global flows. Each chapter employs different methodologies to analyze migration and its effects, providing valuable insights for future researchers.

    Parametry

    • ISBN978-80-246-5899-5
    • Jazyken
    • Výrobce / DovozceKarolinum
    Celý popis a parametry Skrýt popis a parametry

    Celkové hodnoceníHodnocení zboží sbíráme od reálných zákazníků, kterým po odeslání objednávky posíláme e-mailem žádost o hodnocení objednaných produktů.

    0 %